укр  рус  eng 

Конкурентні переваги

Сприятливе географічне розташування української ділянки дельти Дунаю на перетині транспортних коридорів, розгалужена мережа залізничних і автомобільних доріг, наявність потужного потенціалу морегосподарського комплексу, сучасні морські порти Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ, судноремонтна та суднобудівельна бази Ізмаїла та Кілії – все це безсумнівно підвищує привабливість українського глибоководного суднового ходу р. Дунай – Чорне море.

Переваги глибоководного судового ходу р. Дунай – Чорне море по трасі морський підхідний канал – гирло Бистре – Старостамбульське – Кілійське – Дунай підтверджують перші результати його роботи. Він вже сьогодні дозволив значно зменшити одну з найгостріших проблем головної водної міжнародної транспортної артерії Європи – забезпечив надійне цілодобове судноплавне сполучення Чорне море – р. Дунай.

За 2009 р. по ГСХ р. Дунай – Чорне море пройшло понад 1360 суден. Всього з моменту поновлення судноплавства в українській частині дельти Дунаю у квітні 2007 р. через гирло Бистре пройшло понад 3400 суден.

Вже сьогодні, судноводії з 40 країн світу, які обрали український ГСХ, відзначають, що збільшення та підтримання прохідних осадок у районі гирла Бистре, дамба, яка захищає вхід до ГСХ, та необхідне навігаційне оснащення забезпечують зручний, безпечний та цілодобовий режим судноплавства протягом усього року. Траса практично на всій своїй протяжності проходить по природному руслу Дунаю – його найширшому та багатоводному Кілійському рукаву.

Від Вилкове до Рені забезпечено двосторонній рух суден вдень та вночі. Ширина, незначна звивистість суднового ходу та його глибина відповідають вимогам вищого міжнародного класу внутрішніх водних шляхів європейської класифікації.

Вигідно відрізняють ГСХ р. Дунай – Чорне море від Сулінського каналу й більш низькі тарифи, в середньому на 40-60%.



Порівняння кількості суднопроходів за 11 місяців 2009 р. через український ГСХ і Сулінський канал (Румунія).

З квітня 2007 року через ГСХ пройшли судна під стягами різних країн, а саме: Україна, Росія, Сьєра-Леоне, Туреччина, Молдова, Панама, Мальта, Болгарія, Ліберія, Грузія, Домініканська республіка, Камбоджі, Коморські острови, Танзанія, Ямайка тощо. Всього під українським стягом у 2009 році – понад 380 суден (28,5% від загальної кількості суднопроходів), під іноземним стягом – 971 суден (71,5%).

Суднами, що проходили по ГСХ р. Дунай – Чорне море, було перевезено понад 3222 тис. т вантажів за основним напрямком до/з портів: Галац (53,7% від загального вантажообігу), Рені (23,3%), Ізмаїл (9,6%), Кілія (4,9%), Браіла (3,1%), молдавський порт Джурджулешти (1%).


Основні види вантажу, перевезені за 2009 р., тис.т