укр  рус  eng 

Технічні характеристики

Загальна протяжність глибоководного суднового ходу р. Дунай – Чорне море становить 172,36 км.

Ділянки ГСХ р. Дунай – Чорне море:

Морський підхідний канал (довжина – 3,432 км, ширина по дну 100 м, глибина 9,52-8,72 м) – єдина штучна ділянка українського суднового ходу; з 2008 року функціонує в повноцінних характеристиках I етапу – прохідна осадка 5,85 м; ширина каналу – 85 м (етап I) / 100 м (етап II – повний розвиток). На даний момент функціонує в рамках першого етапу. Навігація передбачає рух суден в односторонньому напрямку. На трасі морського підхідного каналу до глибини 5,0 м залягає дрібний пісок, нижче – суглинок;

  • Ділянка Чорне море – Вилкове (1,534 – 20,555 км) запроектовано по гирлу Бистре (1,534 – 10,000 км) та по рукавах Старостамбульському та Кілійському (10,000 – 20,565 км). Навігація на гирлі Бистре передбачає рух суден в односторонньому напрямку, а на Старостамбульському та Кілійському гирлах – двостороннє (ширина по дну 120 м);
  • Ділянка Вилкове – Ізмаїльський Чатал (20,555 – 116,00 км) – проходить по Кілійському гирлу, де здійснюється двосторонній рух суден (ширина 120 м). Ця ділянка має 11 перекатів – місць, на яких необхідно провести днопоглиблювальні роботи;
  • Ділянка Ізмаїльський Чатал – Рені (116,00 – 170,36 км) – має природне глибоководне гирло. Рух суден на ньому двосторонній, проектна ширина 120 м. Ділянка є частиною міжнародної суднохідної траси та у відповідності з положенням міжнародної Белградської конвенції забезпечить вихід Європейської суднохідної частини Євросоюзу до Чорного моря;
  • Огороджувальна дамба (протяжність 2,73 км – I етап) морського підхідного каналу призначена для захисту каналу від наносів під час штормів північного та північно-східного напряму, захисту від запливання укосів каналу під дією хвиль і для забезпечення безпечного входу до каналу суден з моря при сильних вітрах, які домінують в осінньо-зимовий період;
  • Струмоспрямовуюча дамба (в гирловій частині – з Кілійського гирла до гирла Бистре – II етап) призначена для стабілізації витрат води по гирлу Бистре, захисту від донних наносів та від розмиву берегу гирла Бистре у місці виходу гирла Бистре з Старостамбульського гирла;
  • Берегоукріплення на ділянках у гирлі Бистре. II етап;
  • Морське звалище ґрунту – призначено для складування ґрунту при облаштуванні морського підхідного каналу на першому етапі будівництва та на повний розвиток, для складування ґрунту від експлуатаційного днопоглиблення каналу;
  • Берегові та гирлові відвали ґрунту;
  • Навігаційне обладнання.

*Український проект відновлення судноплавства по ГСХ р. Дунай – Чорне море передбачає виконання днопоглиблювальних робіт в 2 етапи. На 1 етапі прохідна осадка суден становить 5,85 м (глибина морського каналу – 8,13 м). На 2 етапі прохідна осадка передбачається на рівні 7,2 м (глибина морського каналу – 9,52-10,2 м). На даний момент проект реалізовано в характеристиках 1 етапу.

Координати якірних стоянок:

Район №1 для суден з осадкою до 4,5 м:
45 18,5 N    29 47,5E
45 18,5 N    29 48,0E
45 16,0 N    29 46,5E
45 16,0 N    29 47,5E

Район №2 для суден з осадкою від 4,5 до 7,2 м:
45 17.0 N   29 50.9E
45 17.0 N   29 54.9E
45 14.0 N   29 50.9E
45 14.0 N   29 54.9E

Район №3  для суден з небезпечним вантажем:
45 13.5 N   29 56.0E
45 13.5 N   30 00.0E
45 10.5 N   29 56.0E
45 10.5 N   30 00.0E

За поганих погодних умов місце укриття – Жебріянська бухта. Ставлення суден на якір, зняття з якорю, вхід до морського підхідного каналу та рух по ньому регулюється постом регулювання руху суден (ПРРС) Вилкове.

Рух суден каналом в нічний час обмежено. На ділянці ГСХ від гирла Бистре до Рені в нічний час дозволено рух суден типу ріка-море в баласті на розсуд лоцмана та капітана.