укр  рус  eng 

Безпека

На протязі всієї траси українського ГСХ встановлені сучасні системи навігації та безпеки судноплавства. Навігаційне обладнання морських підходів відповідає системі Міжнародної асоціації маякових служб – регіон А, річкової частини району плавання – Основним положенням про плавання по р. Дунай.

Безпеку судноплавства забезпечують морські лоцмани та лоцмана-оператори служб регулювання руху суден державного підприємства "Дельта-лоцман", які належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв’язку України. Навігаційні служби оснащені сучасними спеціалізованими суднами, береговими станціями диференційованої глобальної системи позиціювання (GPS), береговими навігаційними автоідентифікаційними системами (AIS), а також автоматизованими постами радіолокації.

Усі об’єкти інтегровані до єдиної регіональної системи регулювання руху суден "Дунай", яка забезпечує не лише безпеку руху суден, але й значно покращує ефективність суднопотоку. Учасникам руху надається оперативна метеорологічна та гідрологічні інформація, відомості про стан руху, фактори, що ускладнюють плавання, тощо.

Відповідно до указу Міністерства транспорту і зв’язку України від 24.05.2005 р. № 132 за навігаційно-гідрографічне забезпечення безпеки судноплавства по р. Дунай відповідає Державне підприємство «Держгідрографія».

Робочим проектом передбачено обмеження швидкості руху суден по морському підхідному каналу та гирлу Бистре – 7 вузлів. На решті ділянок суднового ходу швидкість регулюється місцевими правилами судноплавства.

Рекомендуємо обмеження заходів суден до морського підхідного каналу при швидкості вітру понад 15 м/с та висоті хвиль понад 2 м.

Незважаючи не те, що ГСХ р. Дунай – Чорне море частково проходить в зоні антропогенних ландшафтів Дунайського біосферного заповідника, передбачено систему моніторингу, основними задачами якої є:

  • Отримання об’єктивної інформації, необхідної для проектування глибоководного суднового ходу на повний розвиток;
  • Контроль за станом навколишнього природного середовища за певними показниками;
  • Спостереження за змінами характеристик навколишнього природного середовища під час будівництва та експлуатації суднового ходу;
  • З’ясування тенденції природних і антропогенних змін у природному середовищі та прогнозування цих змін;
  • Розробка рекомендацій з мінімізації негативного впливу на природне середовище від будівництва та експлуатації суднового ходу.